سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَعْبُدُ اللَّهَ عَلى‏ حَرْفٍ فَإِنْ أَصابَهُ خَیْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ وَ إِنْ أَصابَتْهُ فِتْنَةٌ انْقَلَبَ عَلى‏ وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْیا وَ الْآخِرَةَ ذلِکَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبینُ
بعضى از مردم خدا را تنها با زبان مى‏پرستند (و ایمان قلبیشان بسیار ضعیف است) همین که (دنیا به آنها رو کند و نفع و) خیرى به آنان برسد، حالت اطمینان پیدا مى‏کنند اما اگر مصیبتى براى امتحان به آنها برسد، دگرگون مى‏شوند (و به کفر رومى‏آورند)! (به این ترتیب) هم دنیا را از دست داده‏اند، و هم آخرت را و این همان خسران و زیان آشکار است!

در های و هوی پس از انتخابات و قیل و قال‌های این و آن و قتل فلان و بهمان و دستگیری کی‌یَک و استعفا و عزل آن یکی‌یَک، و اعترافات این دو نفرَک و... یک هو متوجه می‌شوی که هلال ماه شعبان در حال بدر گشتن است و ای دل غافل. حالا بنشینیم و بزنیم بر سرمان که رجب گذشت، شعبان هم درحال گذر است، ماه رمضان هم در راه است و ما هنوز استارت نزدیم و موتورمان خاموش خاموش است. و سالی که نکوست از بهارش پیداست!

اِلهى وَقَدْ اَفْنَیْتُ عُمْرى فى شِرَّةِ السَّهْوِ عَنْکَ وَاَبْلَیْتُ شَبابى فى سَکْرَةِ التَّباعُدِ مِنْکَ

خدایا من عمرم را در حرص غفلت از تو سپرى کردم و جوانیم را در مستى دورى از تو از بین بردم

من‌که فکر می‌کنم ظرفیت سیاسی عامه مردم دیگر فول شده و حالا فقط کمی شادی و آرامش و معنویت می‌خواهند، که امیدوارم نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان سرآغاز همه خوبی‌ها برای مردم خوب‌مان، از هر نوع و جنس و فصل و رنگ و محتوا باشد و به اصطلاح رفرش‌شان کن. البته خواص حالا حالاها باید در صحنه باشند که کار هنوز تمام نشده.

حاشیةالتحریر:

1. زندان آن‌قدرها هم که می‌گویند ظاهرا بد نیست ها! کی بدش می‌آید مدتی را فارغ از تمام جنجال‌ها و هیاهوها، در یک جای دِنج و آرام، با یک سری بَروبَچ لوطی و بامرام و باصفای بازجو و وزارتی بگذراند و اندکی فکر و تامل کند، خودسازی کند، بازسازی کند والخ؟ باور کنید شوخی نمی‌کنم، شاید از اعتکاف هم موثرتر باشد، البته اسراف هم نباید کرد!

2. من یکی که واقعا دارم لذت می‌برم، به عبارت اُخری حال می‌کنم! واقعا معرکه است! من واقعا نمی‌توانم تشخیص دهم که آیا این یک سناریوی از پیش طراحی شده بود یا بازی‌ای که خود به خود شکل گرفت و به این مراحل حساس رسید؟ اگر فرض بگیریم از پیش طراحی شده بود، سوالاتی پیش می آید که آیا ما در کشورمان چنین سناریست‌های ماهر و قَدَر و نمونه‌ای داریم که چنین ماهرانه و دقیق و پخته آن‌را نوشته و اکنون چنین مو به مودر حال پیاده‌سازی و اجراست؟ حتی اگر چنین باشد، آن‌ها تحرکات فرقه سبز و اعوان و انصار و دیگر بازیگران را چگونه طراحی و پیش‌بینی نمودند؟ و ده‌ها سوال دیگر. اگر از پیش طراحی شده نیست، پس کار کیست؟ واقعا چه کسی در پس پرده در حال پیاده‌سازی این سناریوست؟ این جریان به دست کیست؟ آیا این‌ها همه‌اش کار دست‌های غیبی است؟ ما که شکی در اراده خدا و امام غائب از نظر نداریم، اما...

باور کنید نتیجه این بازی بسیار بی‌نظیر خواهد بود، مثل بمب صدا خواهد کرد، بسیار غیرمنتظره و شگفتی ساز. اعترافاتی که شنیدید بمب بود، اما از نوع صوتی، باید منتظر بمب‌های قوی‌تر بود. حلقه محاصره روز به روز تنگ‌تر می‌شود، بوی الرحمن می‌آید، نظام در حال غربال است، دولت اسلامی مردان اسلامی و نه فقط مسلمان می‌خواهد. شاید فکر کنید هدف هاشمی و یا خاتمی و موسوی و امثالهم هستند، خیر من چنین گمان نمی‌کنم، نزاع بالاتر از حد افراد و اشخاص است، بالاتر از پست و مقام، بالاتر از اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی، نبرد نبرد فکر و عقیده است، بسیار هم دشوار.

3. چند ساعت بیش‌تر به تنفیذ حکم چهار سال دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد باقی نمانده. احتمال می‌دهم که رهبری در مراسم تنفیذ برای آخرین بار هشدار داده و اتمام حجت کرده و پرونده انتخابات را بسته و فصل جدیدی را در صفحه سیاسی کشور باز کنند، البته در حد احتمال است و پیش بینی، منتظر می‌مانیم.

4. استرس و اضطراب ناشی از حوادث پس از انتخابات و تاثیرش بر کنکوری‌ها، بالاخص از نوع تهرانی، تحقیق جالبی می‌تواند باشد. مقایسه آماری نمرات و نتایج امسال و پارسال می‌تواند یکی از منابع این تحقیق باشد.



  • کلمات کلیدی : دینی مذهبی، سیاسی
  • نوشته شده در  دوشنبه 88/5/12ساعت  7:48 صبح  توسط  
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    والسلام!
    [عناوین آرشیوشده]