سفارش تبلیغ
صبا ویژن

إِلاَّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحاً فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیما

به نظرتون آیا شدنیه که «زغال» سیاه، سفید بشه؟ اصلا بالاتر از این، می‌شه زغال تبدیل به «الماس» بشه، بدون این‌که نیازی به جادو و جنبل باشه؟

 

به نظر من که می‌شه، یعنی اگر خدا بخواد که حتما می‌شه. اما شرط داره، سه تا شرط. اول این‌که تصمیم بگیره دیگه زغال نباشه و از زغال بودن خودش پشیمون بشه. دویم این‌که ایمان بیاره به وجود خدایی که اون‌قدر قدرت داره که می‌تونه اون رو تبدیل به الماس کنه. سیم هم این‌که تصمیم بگیره از این به بعد به‌جای منقل و قلیون ردیف کردن، شیشه برش بده و به‌جای کبابی، سر از جواهراتی در بیاره. اگر پشیمون شد و تصمیم گرفت و حرکت کرد که الماس بشه، دیگه برا خدا کاری نداره که در چشم به هم زدنی زغال سیاه رو تبدیل الماس شفاف و براق کنه، بالاخره هر چی نباشه هر دوتاشون از کربن هستن.

حالا خودتون با چشم مبارک خودتون آیه 70 سوره مبارکه فرقان رو نگاه کنید که درباره ما آدم‌ بَدا هست. خدا وعده داده که به سه شرط نه تنها گناهان رو پاک می‌کنه بل‌که اون‌ها رو تبدیل به حسنه می‌کنه. خدا از این خدا ردیف‌تر کجا سراغ دارید شما؟

«إِلاَّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحاً فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیما» (مگر کسانى که توبه کنند و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند، که خداوند گناهان آنان را به حسنات مبدّل مى‏کند و خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است!)

حاشیةالتحریر:

1. فکر کنم از دوره‌های چهارم پنجم بود که با مدرسه پامون به نمایشگاه بین المللی قرآن کریم باز شد. از زمانی که تو مرکز هنرهای معاصر پارک لاله برگزار می‌شد و بعدش کانون پرورش فکری و حالا هم که مصلی. در این مدت اکثر سال‌ها الا قلیلا رو، از نمایشگاه دیدن کردم. من از این آدم‌های غرغرو که قبل از هر حسنی قُبح اشیاء رو می‌بینند نیستم، اما خداییش دیگه نمی‌شه ساکت شد و به احترام قرآن به به و چه چه کرد.

نمایشگاه قرآن معمولا دو قسمت داره، یکی بخش نمایشی و آثار فرهنگی هنری هست و دیگری بخش فروشگاهی و محصولات قرآنی. چند سالیه که یک بخش دیگه در نمایشگاه و در فضای باز خیلی فعال شده و اون هم بخش ماکولات و مشروبات هست که بالاخره خودش نوعی از توسعه و رشد رو نشون می‌ده. بخش نمایشی و آثار فرهنگی و هنری که از دید بنده کمترین، چه از لحاظ کیفی و چه کمی نه تنها پیش‌رفتی نکرده، بلکه پس‌رفت هم کرده. البته ممکنه حضرات آمار و ارقام بدن که مثلا فلان تعداد پایان نامه ارائه شده یا بهمان تعداد نشست داشتیم، که معمولا مورد توجه و استقبال عامه مردم قرار نمی‌‌گیره. اون‌چه که هر سال داره پیشرفت می‌کنه همون بخش فروشگاهی و محصولات نمایشگاه هست که به برکت تکنولوژی‌های جدید و رشد نقدینگی مردم! هرساله در حال توسعه‌ست، اما بیشتر از این‌که بوی معنویت بده، بوی پول میده! در کنار همه این‌ها یک‌سری از غرفه‌داران و بازدیدکنندگان محترمه و مکرمه هم هستن که دیگه معنویت رو به حد اعلای خود می‌رسونن و بسان همان «تَسُرُّ النَّاظِرین» عمل می‌کنن و جمال و نورانیت خاصی به نمایشگاه می‌بخشن!

آن‌چه که امسال در نمایشگاه چشم‌گیر بود و جای تقدیر و تشکر داره، همون بخش مشاوره و خانواده بود که حداقل بازدیدکننده‌هایی که مشقت راه رو تحمل می‌کنن حداقل یه استفاده‌ مجانی از نمایشگاه ببرن، که البته ما همین استفاده رو هم نبردیم و به دیگران بخشیدیم! یکی دوتا بخش هم مثل اون آقایی که مسائل نجومی رو مطرح می‌کرد و اون بخش ضدصهیونیستی هم برای بینندگان جالب بود. نمایشگاه قرآن برای ما که بیش‌تر فال و تماشا بوده، امیدوارم برای شما خسرالدنیا و الاخرة نباشه.

2. هم زغال درسته هم ذغال؛ گمونم بستگی به نوع عمل داره!



  • کلمات کلیدی : دینی مذهبی
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/6/15ساعت  5:38 عصر  توسط  
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    والسلام!
    [عناوین آرشیوشده]