سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسین تک پادشاه تاریخ!

برخی خصوصیات و فضائل،خاص و منحصر در حضرت«سیدالشهدا اباعبدالله الحسین» علیه السلام است.چه در دوران قبل از ولادت،چه ولادت تا شهادت و چه بعد از شهادت خصوصیاتی وجود دارد که خاص حضرت ایشان است.با مراجعه به کتبی که در وصف حال ایشان است می توان بسیاری از این کرامات و خصوصیات را خواند و به معرفتی بیشتر از حضرت ایشان دست یافت.

چندی پیش یکی از نزدیکان که در باب مسئله کربلا و عاشورا فکر و تامل نموده بود،از منظر خود به برخی از این خصوصیات رسیده بود که در اینجا عرض می کنم-فقط امیدوارم راضی باشد چون رخصت نگرفتم-.

1)دو ماه از هر سال به«حسین»علیه السلام و قضیه عاشورا اختصاص دارد.چنین زمانی در سال به هیچکدام از اولیای الهی اختصاص ندارد.حال اگر از سال شهادت آن حضرت-سال61ه.ق- تاکنون این ماهها را جمع کنیم بالغ بر دو قرن می شود که فقط به قضیه قیام«حسین»علیه السلام و موضوعات مرتبط با آن اختصاص یافته.
این سوای زمانی است که برای حضرتش قبل از ولادت و بعد از این تاریخ عزاداری شده و خواهد گشت.
پس اگر «حسین»علیه السلام را «پادشاه زمان» بنامیم گزاف نگفته ایم.

2)حضرت اباعبدالله علیه السلام پس از ورود به کربلا اراضی آن محوطه را خریداری کرده و از آن خود نمودند.در مدتی که نیز در کربلا بودند به پاکسازی اختیاری سپاه خود پرداختند و این مجوز را دادند که افرادی که تمایل برای حضور ندارند،سپاه را ترک کنند،و عده ای نیز کاروان را ترک کردند و فقط اهل بیت و شیعیان مخلص در کنار حضرت باقی ماندند.
پس گزاف نیست اگر بگوییم«حسین»علیه السلام تنها مدینه فاضله طول تاریخ را تشکیل داد.مدینه ای که به رهبری ایشان و شهروندی پاکترین مردان و زنان روزگار بود.

3)در میان نامهای«محمد»،«علی»،«حسن»و«حسین»در بین ائمه علیهم السلام فقط نام«حسین»به حضرت اباعبدالله علیه السلام اختصاص دارد و بقیه اسما حداقل یکبار تکرار شده اند.
حال اگر به نامهای امامان نهم تا دوازدهم بنگریم چنین می بینیم:«محمدالجواد»،«علی الهادی»،«حسن العسکری»،«...المهدی»علیهم السلام.نام امام دوازدهم هم نام رسول گرامی اسلام است،شاید بر حسب تسلسل باید نام ایشان «حسین» می بود،اما اثری از نام حسین نیست و شاید بهترین شعار حضرت به جای نام،همان«یا لثارات الحسین»علیه السلام است،که در پست قبل بدان اشاره کردیم.

شاید نکات ذکر شده شاید جای بحث و تامل بیشتر داشته باشد،اما مهم این است که بدانیم،هر چه در مورد قضیه قیام«حسین»علیه السلام کار شود و گفته شود اما بازهم ناگفتنی ها بسیار است.

آیه انتخاب شده برای تیتر،آیه 15سوره مبارکه احقاف است که در وصف حضرت«سیدالشهدا اباعبدالله الحسین»علیه السلام می باشد.

اضافةالتحریر:

در آیه می گوید:«...مادرش او را با تحمل رنج و زحمت باردار شد و با رنج و زحمت او را زایید . و دوران باردارى و باز گرفتنش از شیر سى ماه است...»
دوران شیردهی هر طفلی دو سال(24ماه)می باشد و در این آیه مجموع شیردهی و بارداری را سی ماه ذکر کرده است،پس دوران بارداری طفل مذکور شش ماه می باشد.تنها کسی که آن هم در عهد قدیم و در نبود امکانات و تکنولوژی پزشکی شش ماهه به دنیا آمده و زنده مانده«حسین»علیه السلام است.-برخی گمان می کنند حضرت عیسی علیه السلام بوده اند در حالیکه بارداری مریم سلام الله علیها فقط چند ساعت طول کشید-.اگر به مابقی آیه نیز مراجعه کنید نکات بیشتری ذکر شده.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 85/11/4ساعت  1:37 صبح  توسط  
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    والسلام!
    [عناوین آرشیوشده]