سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَیُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ وَیُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَکَذَلِکَ تُخْرَجُونَ

مَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُوْلَئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا
آن کسان که توبه کنند و ایمان آورند و کارهاى شایسته کنند. خدا گناهانشان را به نیکیها بدل مى‏کند و خدا آمرزنده و مهربان است

قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُمْ بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالًا «103» الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا «104» أُولَئِکَ الَّذِینَ کَفَرُوا بِآیَاتِ رَبِّهِمْ وَلِقَائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِیمُ لَهُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَزْنًا «105»
بگو: «آیا به شما خبر دهیم که زیانکارترین (مردم) در کارها، چه کسانى هستند؟ (103)آنها که تلاشهایشان در زندگى دنیا گم (و نابود) شده با این حال، مى‏پندارند کار نیک انجام مى‏دهند!» (104)آنها کسانى هستند که به آیات پروردگارشان و لقاى او کافر شدند به همین جهت، اعمالشان حبط و نابود شد! از این رو روز قیامت، میزانى براى آنها برپا نخواهیم کرد! (105)

عن رَسولِ اللهِ صلی الله علیه و اله و سلم: «إنّی اُحِبُّ مِنَ الصِّبیانِ خَمسَةَ خِصالٍ: اَلأَوَّلُ أنَّهُمُ الباکوُن، اَلثّانی عَلَی التُّرابِ یَجتَمِعونَ، الثّالِثُ یَختَصِمونَ مِن غَیرِ حِقدٍ، الّرابعُ لا یَدَّخِرونَ لِغَدٍ، الخامِسُ یُعَمِّرونَ ثُمَّ یُخَرِّبونَ.» زهرُ الرّبیع،چاپ سنگی،ص259

از رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم است که: من پنج خصلت از کودکان را دوست می‌دارم، اول این‌که آن‌ها می‌گریند، دوم این‌که بر روی خاک گرد هم می‌آیند، سوم این‌که با یکدیگر درگیر می‌شوند بدون این‌که کینه‌ای از هم به دل بگیرند، چهارم این‌که برای فردایشان نمی‌اندوزند، پنج این‌که می‌سازند و سپس ویران می‌کنند.

حاشیةالتحریر:

1. آن‌که در بالا می‌بینید آسِدصالح، اخوی‌زاده خودمان است، که البت شباهت چندانی به من یکی ندارد. این‌هم آسِد حسین، از بروبچز جداً فعال و ورزشکار و خون‌گرم روزگار که از همان دقایق اولیه از سروکول آدم بالا می‌رود و آرام نمی‌گیرد تا یک عکس حسابی ازش بگیریم. البته تعجب ندارد، چون طرف بچه بغداد است(+).

2. اگر می‌خواهید یک سریال فارسی به معنای تمام و کمال ببینید، ماه عسل از شبکه دو را ببینید. از آن سریال‌ها که سر و تهش کاملا مشخص است و فقط می‌خواهد وقت مردم را با یک چیزی پر کنند. وقتی نویسنده و کارگردانش آن خانم و آقای جوان باشند دیگر تکلیفش مشخص است. آن از خطبه عقدی که بدون رضایت پدر خوانده شد و بعدش هم دختر و پسر نامحرم با هم مثل زن و شوهر رفتار می‌کنند، آن‌هم از اختلاط‌های همیشگی سریال‌های تلویزیونی؛ بعد هم که خان بابا سکته می‌کند، همه نماز خوان می‌شوند و دست به دعا می‌برند و بلافاصله حالش خوب می‌شود. تبلیغ نماز دیگر از این زشت‌تر و مصنوعی‌تر و مستقیم‌تر نمی‌شود. نتیجه‌گیری اخلاقی‌اش هم این می‌شود که کاربرد نماز فقط در مصائب و سختی‌هاست و بعدش نیز بلافاصله حاجاتتان برآورده می‌شود! و اگر می‌خواهید کمی حالت تهوع بهتان دست بدهد، آن دو جوانک که فرستاده‌اند جنوب با آن حرکات نمایشی بی‌خودشان را ببینید؛ آن یکی که کوچکتر نشان می‌دهد واقعا... اما برنامه فتیله و عمو قناد انگاری چیزهای خوبی هم یاد می‌دهد و بدش نیست. مدیری در شبکه سه باز هم خوب کار کرده و دارد معایب و به‌اصطلاح بدآموزی‌های قبلی را برطرف می‌کند. برنامه‌های مستند سیما هم جالب انگیز بود. فیلم‌ها را خیلی تعقیب نکردم ولی ظاهر امر نشان می‌داد چندان چسبناک نبودند به‏جز تعدادی. پهلوانان نمی‏میرند! هم مثل هر سال با اجرای تکراری جاودانی و حضور داور بین‌المللی معروفش، که هزار ماشاءالله هر سال جوان‌تر از پارسال، کمی از اوقات فراغت را پر می‌کرد. فقط حیف شد مجتبی ملکی حذف شد و بالاخره ما این جوان را در لباس دامادی ندیدیم! علی دایی جان هم به سلامتی انگار فعلا از تیم ملی خداحافظی کرده! نمی‌‌دانم در این مملکت فوتبال کثیف‌تر است یا سیاست؟ ولی در هر دو به طرفةالعینی از آسمان به زیرزمین و بل‌که بالعکس پرتاب می‌شوی. این‌ها مشاهدات یک ایرانی از سیمای جمهوری اسلامی در نوروز88 بود که نه به سفر رفت و نه در منزلش ماهواره داشت.

البته همه این‌ها یک طرف، برنامه‌های سیما پس از رحلت حاج خانم ثقفی یک طرف؛ که اوج بدسلیقگی و دست و پاچلفتی و هزار چیز دیگر را نشان می‌داد. بد‌تر از این نمی‌شد آن مرحومه را در ذهن مخاطب تخریب کرد. برداشتند روال عادی برنامه‌ها را در شبی که همه منتظر سریال‌ها بودند قطع کردند و به‌جایش کلیپ یاد امام و شهدای حدادیان را پخش کردند و برای این‌که ربطش بدهند با آن مرحومه وسطش چند تصویر تکراری از ایشان را به زور جا می‌دادند. آمدند از ایشان تعریف کنند، آقای گزارش‌گر کاربلد گفت که ایشان نزد امام جامع‌المقدمات می‌خواند! آخر عمو می‌دانی جامع‌المقدمات پایه چند حوزه است که این‌را با آب و تاب دادی به خورد ملت؟ به‌جای این‌که از فضیلت‌های زنانه و مادرانه ایشان تعریف کند، ایشان را با تسلطش به دو زبان فرانسه و عربی معرفی کرد و نتیجه گرفت که ایشان علوم مختلف را از این طریق پی‌گیری می‌کردند! می‌آیند اَبرویش را درست کنند می‌زنند چشمش را هم کور می‌کنند! کار این جماعت از سوراخ دعا و این حرفها گذشته، فکر کنم کم کم سوراخ دعا و سوراخ موش و سوراخ جاهای دیگر را هم قاطی کنند!!

3. خدا عاقبت ما را ختم به‌ خیر کند!



  • کلمات کلیدی : دینی مذهبی، صدا و سیما
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/1/11ساعت  7:7 صبح  توسط  
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    والسلام!
    [عناوین آرشیوشده]