سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وَأَصْبَحَ فُؤَادُ أُمِّ مُوسَى فَارِغًا

سید روح الله موسوی خمینی: «این‏که می‏گویند بهشت زیر پای مادران است؛ یعنی باید این‏قدر جلوی پای مادر صورت به خاک بمالی تا خدا تو را به بهشت ببرد».

محبت + آرامش + درد + روح و ریحان= مادر

حدیـث از خاتـم پـیغمبران است     کــه جـنـت زیـر پـای مـادران است
بزن بر پای مادر بوسه از شوق     که خاک پای او رشک جنان است

حاشیةالتحریر:

1. از سال شصت که متولد شدم تا به‏حال، دائم مادر غصه دارم است؛ از آن لحظه که نطفه در رحم شکل گرفته تا موقع وضع حمل؛ بعدش که به دنیا آمدم و در روز یازدهم ختنه‏ام کردند و چشمان خیس و پُف کرده‏اش در عکس گواهی می‏دهد که در دل چه کشیده؛ تا وقتی که شروع کردم به تاتی تاتی و کمی قد کشیدم و بعدش خرس گنده‏ای شدم و خیال کردم کسی شده‏ام برای خودم و پاشدم برایش شاخ و شانه بکشم و... تا همین الانش که درگیر مصیبت‏هایم از نوع دیگری است. آه ندارد؟ نمی‏گویید چگونه می‏توان فقط اندکی و ذره‏ای از غصه‏هایش کاست؟ جبران محبت پیش کش.

2. نقل می‏کنند که مرحوم کافی یک‏بار در منبر نقل به مضمون چنین گفته که: آقا بُطری مشروب رو تو مغازه می فروشن یک تومن! یکی از شنوندگان از پایین منبر داد می‏زند که: حاج آقا بهت انداختن! بطری‏ای پنج زاره!

چند روزی است که در اینترنت بخشی از سخنرانی حاج آقای دانشمند را دیده‏ام، از دادن لینکش معذورم، پیاده شده سخنان تقریبا چنین است: « اروپاییا اینا نیستن که تو سکسیا بازی می‏کنن، اروپاییا اونا نیستن که تو ماهواره نمی‏دونم عیاشی می‏کنن، اروپاییا اونان که کره ماه می‏گیرن، کره مریخ می‏گیرن، اندیشمندن، دانشمندن، به درد جامعه‏شون می‏خورن، گره وا می‏کنن، به داد ملت‏شون می‏رسن، اینا اروپایی نیستن که تو سکسیا می‏بینین، اینا یه مُش آدمای حیوون نمای(؟) زشتِ بی‏ادبن که آبروی اروپاییا رو هم بردن، اینا اروپایی نیستن، من اگه اروپا نرفتم اروپا دیده دیدم، حرفاشونو شنیدم، ما مثل اروپایی باشیم، کلاس بالا، درس بخونیم، نمره بیست بیاریم، تحقیق بکنیم، مثل اروپاییا زندگی کنید، مودب باشید، اروپایی به عرق خوردن نیست. به حضرت عباس عرق خورای اروپایی این‏طوری که ما عرق می‏خوریم عرق نمی‏خورن، اونا یه گلس کوچولو می‏خورن، اما ای تو ایران، یه چار لیتری اول عرق میذارن وسط ]خنده حضار[ می‏خورن تا چشاشون دربیاد ]خنده حضار[، عرق خوریامونم مثل آدم نیست، عرق خوریا هم مثل حیوون، والله،هیچیمون درست نیست، هیچیمون رو حساب و کتاب نیست، همش افراط همش تفریط، یا تند می ریم یا کند.»

بماند که برای سایت بالاترین که به سخنرانی فوق لینک داده چه کامنتهایی که نگذاشته‏اند، صرفا به دلیل آن کامنت‏ها نمی‏شود کسی را محکوم کرد. در کلیت سخنان خطیب محترم بحثی نیست، چرا که مصداق همان سخن معروف و منسوب به سید جمال است که گفت در اروپا اسلام دیدم اما مسلمان ندیدم و در بلاد اسلام، مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم. اما چند نکته‏ای را به محضر آقای دانشمند -اگر این‏جا را می‏بیند- و دیگر علمای اسلام می‏رسانم:

الف) تجربه ثابت کرده خطبایی که تقلیدی کار می‏کنند هیچ‏وقت اصل که نمی‏شوند هیچ، بلکه شاید کپی برابر اصل هم نمی‏توانند شوند و همچنان کپی باقی می‏مانند. امیدوارم آقای دانشمند سعی در کپی کردن از شیوه شیخ احمد کافی را نداشته باشد و واقعا خودش باشد. مرحوم کافی اگر یک ساعت سخنرانی می‏کرد هر ده دقیقه شاید یک تیکه می‏انداخت و مجلس را می‏خنداند، اما از آن‏طرف چنان اشکی از مردم می‏گرفت که مجلسش در ایجاد تحول نمونه بود. اما اگر قرار باشد یک ساعت سخنرانی، نصف یا ربعش به خنده و لطیفه بگذرد و در بقیه‏اش بخواهید مردم را متنبه کنید، مثل این است که هی بکارید و بسازید و هی بسوزانید و خراب کنید! امیدوارم خطبای محترم به مسئله لطیفه در منبر توجه کافی و لازم را داشته باشند.

ب) مطمئنا با گذشت زمان، ذائقه مخاطب نیز تغییر خواهد کرد. لحنی که مرحوم کافی در آن زمان استفاده می‏کرد و کماکان نیز طرفدار خاص خودش را دارد، ذائقه غالب آن زمان بود؛ اما آیا ذائقه غالب زمانه ما نیز همان لحن داش مشتی و لاتی در منبر است؟ خود حقیر با سخنرانی مرحوم کافی خیلی حال می‏کنم، چون به دلم می‏نشیند؛ اما چند درصد مردم بخصوص جوانان، با این دامنه وسیع معلومات و تحصیلات کماکان با آن لحن حال می‏کنند؟ با تمام این اوصاف آن لحن هنوز هم می‏تواند موثر واقع شود به شرط این‏که به لودگی و هجو کشیده نشده و مطالبِ با عمق در کنارش به خرد مستمع داده شود.

ج) زمانه مرحوم کافی زمانه لا قیدی و بی‏اخلاقی بود، اما زمانه بی‏اعتقادی نبود؛ در زمانه ما بی‏اعتقادی بر لاقیدی و بی‏اخلاقی افزون گشته. خطیب محترم دیگر نباید صرفا خودش را به دو سه حکم شرعی یا وظیفه اخلاقی در قبال پدر و مادر و ... محدود کند؛ چرا که اگر اعتقادات ضعیف و سست باشد این حرف‏ها مثل یاسین در گوش حمار خواندن است. فکر می‏کنم اولویت اول بحث‏های منبر، بحث‏های اعتقادی آن‏هم از نوع مستدل و منطقی است.

د) این‏را هم اضافه کنم که شنیدن کی بود مانند دیدن!؟ جناب آقای دانشمند اگر یک تُک پا قدم رنجه کنند و تشریف ببرند آن طرف آب شاید کمی تصورات‏شان فرق کند. در ضمن از راهنمایی ایشان هم ممنونیم که به ما آموختند رسم زندگی و عرق‏خوری از اروپاییان را! مخلص کلام این‏که: کلوا و اشربوا و لا تسرفوا! :دی

و اما سُس زرد نوشته ما:

3. چندی پیش با دوستان که یکی‏شان طرفدار سرسخت رئیس جمهور محترم و به ایشان بسیار حساس است گعده (همان دورهَمی در اصطلاح آخوندی!) گرفته بودیم. کمی با هم بحث می‏کردیم و کمی او را به چالش می‏کشیدیم تا ببینیم چه می‏گوید! ناگهان یکی از دوستان به شوخی گفت: این احمدی نژاد که این‏همه دم از مبارزه با فساد می‏زند چرا نمی‏شود رئیس قوه قضاییه! مگر نمی‏خواهد با مفسدان مبارزه کند؟ خوب راهش این است که بشود رئیس قوه قضاییه. من هم دیدم بنده خدا حرف بدی نمی‏زند، گفتم جایش را با آقای شاهرودی عوض کند، چون آقای شاهرودی خیلی نگران وضعیت اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری و این چیزهاست و به درد ریاست جمهوری می‏خورد. ولی دیدیم در این میان یک مشکل هست؛ احمدی نژاد برای این‏که بشود رئیس قضاییه باید درس طلبگی بخواند و حداقل مجتهد شود، برای این‏هم تصمیم گرفتیم تا ایشان هم مثل جناب مقتدی صدر که بنا بر اقوالی یواشکی به قم رفته برای ادامه تحصیل و قرار است برایش استاد خصوصی بگیرند والخ... به قم برود و شروع کند به طلبگی! اما دیدیم این‏جوری هم نمی‏شود؛ چون این احمدی نژادی که ما می‏شناسیم با این همه شر و شوری، اگر به قم هم برود و طلبه شود اول از همه به فکر تغییر و تحول در سیستم حوزه و مرکز مدیریت و... می‏افتد و شروع می‏کند به شورش و تکدر خاطر آقایان علما. طفلی دوست‏مان گفت: اگر می‏خواهید من بروم بیرون، خوب راحت بگید من برم، و پا شد رفت! یک ضرب المثل انتخاباتی هست که می‏گه: احمدی نژادِ خوب، احمدی نژاد مُرده است! :دی

4. این تصاویر که لینکش در ذیل می‏آید، تصاویری است از طرح جدید مبارزه با بدحجابی و بدپوششی!

- ببینم دندوناتو!(+)
- یک بد حجاب سر به ‏زیر و حرف گوش کن!(+)
- داداش برق گرفتت!؟(+)
- آخه خانم، دیگه ازین سنتی‏تر می‏شه!؟(+)
- ببخشید جناب، شیشه ماشین پایین بود، باد روسری‏مو برد!(+)
- آخ چه دخترای خوبی! چه زود پشیمون می‏شن!(+)
- عجب دافی‏های...!(+)
- چرا گیر می‏دید الکی!؟(+)

5. یک‏روز دوست دارم عبارات جستجو شده در سایت‏های جستجو که سایت وبگذر نشان می‏دهد را برای‏تان کپی کنم تا کمی بخندید. عبارات مرتبط با جنس مونث از مهم‏ترین‏شان هستند. به چند نمونه توجه بفرمایید: زن امیرخان؛ زن خیلی خوبه؛ زن قرتی؛ زنان بی تاب؛ زنان بی شرف؛ زن امروز؛ زنان روبنده ای اصفهان؛ تصاویر قشنگ طبیعت و دختران؛ دختران خوب لبنانی؛ پوشیه زنان در قم؛ تعلیم سوره نور به زنان؛ سوره یوسف زنان نخوانند؛ زنان روبنده پوشیه دار؛ احادیث درباره زنان والخ...اما یک عبارت را مانده‏ام که چه ربطی به وبلاگ حقیر دارد و ان هم با عرض معذرت عبارت «شهوت سرا» است که تاکنون گویی چند نفری در پی‏اش بوده‏اند و ضد حال خورده‏اند. با عرض معذرت از همه‏شان!

6. روز مادر و زن و کلا هر چه مونث است بر اُناث محترمه و مکرمه مبارک! امیدوارم کادوهای دل‏خواهی نصیب‏تان شود. ما که بخیل نیستیم! توصیه می‏کنم از فرصت  کمال استفاده را برده و هر چه عقده دارید همین امروز سر جنس مذکر خالی کنید!



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 87/4/4ساعت  3:54 صبح  توسط  
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    والسلام!
    [عناوین آرشیوشده]