سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کِیفُ النفس!

السلام علی عیسی روح الله!

داشتم با خودم فکر می کردم اگر دوستان پارسی بلاگ عنایت کرده و «عشقی»را به عنوان وبلاگ منتخب معرفی کنند،من چه بنویسم؟و حالا که آمدم دیدم،بله!بالاخره این پارسی بلاگ کار خودش را کرد!

انسان دارای سه نوع شهوت می باشد.شهوت جنسی،شهوت قدرت و شهوت ثروت. نمی دانم چرا از شهوت شهرت نامی برده نشده،شاید هم بشود در شهوت قدرت خلاصه اش کرد.افراد ضعیف النفسی چون«من»هنگامی که به کمترین شهرتی می رسند این نفسشان کلی کیف می کند و بالا پایین می پرد!برخی هم برای رسیدن به این شهرت چه کارها که نمی کنند.
اما راستش را بخواهید شهرتی که از جانب«او»نباشد نه تنها پایدار نیست بلکه مایه دردسر و سقوط آزاد بشر می شود.

در آیه 26 سوره مبارکه آل عمران می خوانیم:«قُلِ اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْکَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء بِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ عَلَىَ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ»
بگو : خدایا ! اى مالک همه موجودات ! به هر که خواهى حکومت می دهى و از هر که خواهى حکومت را می ستانى ، و هر که را خواهى عزت می بخشى و هر که را خواهى خوار و بى مقدار می کنى ، هر خیرى به دست توست ، یقیناً تو بر هر کارى توانایى .
در آیه 96 سوره مبارکه مریم می خوانیم:«
إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا»
قطعاً کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده اند ، به زودى [ خداى ]رحمان براى آنان [ در دل ها ] محبتى قرار خواهد داد .
و نهایتا آیه 13 سوره مبارکه حجرات:«إِنَّ أَکْرَمَکُمْ
عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ»
بى تردید گرامی ترین شما نزد خدا پرهیزکارترین شماست.

اینها را گفتم که چه؟آقا جان!این شهرتهای دو روزه و گرد و خاکها و آمار بالا و... برای آخرت انسان به هیچ دردی نمی خورد.حتی بعید هم می دانم به درد دنیایش بخورد.نه ارزش انسان را نزد خدا بالا می برد نه نزد خلق خدا.
به هرحال دوستان پارسی بلاگ محبت کرده و ما این انتخاب را به نفس اماره خود تبریک می گوییم،ولی به او هم می گوییم که زیاد خوشحال نباش،نمی گذاریم خیلی خوش بگذرد چرا که:
«إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ مَا رَحِمَ رَبِّیَ»زیرا نفس طغیان گر،بسیار به بدى فرمان می دهد مگر زمانى که پروردگارم رحم کند. آیه 53 سوره مبارکه یوسف

خدمت تمام دوستان تازه وارد هم خیر مقدم و عرض ارادت دارم.حالا نمی دانم از این به بعد چگونه بنویسم که توقع این همه خواننده بزرگوار برآورده شود؟(منظورم این بود که الان وظیفه ام سنگینتر شده،و مبادا که به چرت نویسی!بیافتم.)
عجالتا دوستانی که می خواهند خط سیر این وبلاگ را بدانند می توانند به پستهای قبل و آرشیو وبلاگ مراجعه نمایند،با مطالعه مطالب گذشته که سعی شده روزمره نباشد،دستشان می آید که اینجا چه خبر است!اگر هم دوست دارند از به روز شدن آگاه شوند،می توانند خبرنامه را پر کنند تا این سیستم پیشرفته! پارسی بلاگ خبرشان کند(عجب حالی هم دادیم به پارسی بلاگ!)زیاده عرضی نیست.
و من الله التوفیق



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 85/10/3ساعت  2:46 عصر  توسط  
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    والسلام!
    [عناوین آرشیوشده]