سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عیبمو میگی؟!

لابد شنیده اید این حدیث زیبا را از صادق ال محمد علیهم السلام که:
«أحب اخوانی إلیّ من أهدى إلیّ عیوبی»(محبوبترین برادرانم به من آنها هستند که عیبهایم را هدیه کنند!)انصافا امام چه زیبا فرموده اند،ایشان دریافت عیوب خود از جانب دیگران را به منزله دریافت هدیه می دانند!
کدامیک از ما هنگامی که دوستانمان عیوبمان را می گویند،همانگونه که هدیه و کادو دریافت می کنیم، خوشحال می شویم؟یا اینکه برعکس به جای خوشحالی،در برابر کوچکترین انتقاد موضع گرفته و هزار فکر نامربوط به سرمان می زند،که بله فلانی حسود است و چشم دیدن مرا ندارد و می خواهد زیرآبم را بزندو الخ.

رسول گرامی صلی الله علیه و اله وسلم فرمودند:
«المومن مرأة المومن»(مومن آینه مومن است)
چه تشبیه زیبایی!هر روز در مقابل آینه می ایستیم،و آینه با کمال بزرگواری،عیوبمان را بدون کم و کاست،بدون بزرگ نمایی و کوچک نمایی،بی هیاهو و سر صدا،همانگونه که هستند به ما هدیه می کند. خاطرم می آید اوایل دبیرستان همان معلم عزیزی که در پست قبل از ایشان یاد کردم،مسابقه ای را ترتیب داد به نام مسابقه«آینه»تا فکر کنیم که خصوصیات زیبای آینه چیست،بلکه بتوانیم برای یکدیگر آینه باشیم.
اما امان از روزی که با غرور،تحمل فهمیدن عیوب خود را نداشته باشیم و بزنیم آینه را بشکنیم!
آینه چون نقش تو بنمود راست ، خود شکن آینه شکستن خطاست

حدود یک ماه از راه اندازی این وبلاگ گذشت.احتمالا در این مدت غیر از تلف کردن وقت خوانندگان بزرگوار خاصیتی نداشتیم.عزیزانی بودند که وبلاگ و نویسنده اش را بیش از ظرفیتشان مورد لطف و محبت قرار دادند. بزرگوارانی بودند که بدون هیچگونه چشم داشتی و حتی بدون اینکه اطلاع دهند،لینک وبلاگ را در وبلاگهایشان قرار دادند.خلاصه زبان از جبران لطف و محبت دوستان قاصر است.
اما از هر چه بگذریم انتقاد لطف دیگری است.حقیقتش مزه انتقادهای بعضا برنده خوانندگان گرامی که نشان از دقت و ریز بینیشان داشت،برای من طعم بسیار خوشی داشت.

اکنون نیز از تمام شما بزرگواران که پی گیر نوشته های ملالت آور وبلاگ«عشقی»هستید،تقاضا دارم هر گونه پیشنهاد،انتقاد،کمی،کاستی و...چه از لحاظ شکلی و چه محتوایی درباره وبلاگ به ذهنتان می رسد بیان نمایید.
در ضمن خیلی دوست دارم تصورات شما عزیزان را از نویسنده بدانم.هر مطلبی که در مورد وبلاگ و نویسنده اش به ذهنتان می رسد،بدون هیچ خودسانسوری،ولو در چند خط بیان فرمایید.
اینکار هم نه برای تشخیص مخالف و موافق است-که ان شالله مخالف اصلا نداریم!-،نه برای هیچ نیت مخفی دیگری!فقط پس از یک ماه می خواهم بازخورد وبلاگ در بین خوانندگان دستم بیاید.

هیچ ترتیبی و آدابی مجو ، هر چه می خواهد دل تنگت بگو!

هم اکنون!نیازمند...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 85/9/17ساعت  1:24 صبح  توسط  
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    والسلام!
    [عناوین آرشیوشده]