سفارش تبلیغ
صبا ویژن

إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلاَ مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُم مِّن دُونِهِ مِن وَالٍ

نظریه شنبه:

شاهنشاه به سلامت بادا! چون کوروش کبیر آسوده بخوابید که ما بیداریم و مملکت امن و امان است.

نظریه یک‌شنبه:

با توجه به این‌که بسیاری از روحانیون جوان در شهرهای مختلف در حال گرایش به سمت خمینی می‌باشند لذا تبعید نامبرده به یکی از شهرهای داخل کشور به صلاح نمی‌باشد. پیشنهاد می‌گردد وی را به نجف تبعید کرده تا تحت سایه مراجع آن‌جا قرار گرفته و جو عمومی آن‌جا وی را از ادامه مخالفت با حکومت ملوکانه باز دارد.

 

نظریه دو‌شنبه:

نظر به این‌که سازمان امنیت و اطلاعات کشور (ساواک) در جهت تثبیت حکومت شاهانه و اجرای فرامین ملوکانه از هیچ کوششی دریغ نکرده و بسیاری از مخالفین سیاسی دستگیر و تحت بازجویی و عقوبت قرار گرفته‌اند، لازم است جهت جلوگیری از جذب جوانان و زنان و توده‌های مختلف مردمی به سمت مخالفان، آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی گسترده‌ای در سطح کشور اعطا گردد.

 

پیشنهاد ما: گسترش کاباره‌ها، مشروب فروشی‌ها و... ایجاد شهرنوهای مخصوص روابط آزاد جنسی ؛ عدم جلوگیری از پخش مواد مخدر در حاشیه شهرهای بزرگ؛ حمایت از برنامه‌های متنوع فرهنگی در بخش‌های سینما،موسیقی، رادیو تلویزیون، مطبوعات و...

 

نظریه سه‌شنبه:

نظر به این‌که جناب جیمی کارتر در انتخابات اخیر ایالات متحده پیروز گشته و نامبرده از حزب دمکرات‌ موسوم به جناح کبوترها می‌باشد، و از دیرباز این حزب معروف به آزادی‌خواهی و رواج دموکراسی بوده؛ پیشنهاد می‌گردد جهت نزدیکی با سیاست‌های دولت جدید آمریکا و عدم خدشه در روابط فی‌مابین، اعلی‌حضرت همایونی اجازه فرمایند در نوع برخوردها با مخالفین از شدت عمل کاسته و آزادی‌های محدود سیاسی به آن‌ها داده شود.

 

نظریه چهار‌شنبه:

نظر به این‌که طرفداران ارتجاع سرخ و سیاه با استفاده از عده‌ای خراب‌کار در جهت ایجاد آشوب و ناامنی می‌باشند و در برخی از شهرهای کشور باعث تظاهرات‌های گسترده و تعطیلی بازار و درگیری‌های خیابانی گشته‌اند، پیشنهاد می‌شود اعلی‌حضرت با گماشتن یکی از نیروهای مطمئن ارتشی در رأس دولت و اعلام حکومت نظامی جهت سرکوب اعتراضات مخالفین اقدام عاجل بفرمایند.

 

نظریه پنج‌شنبه:

با توجه به این‌که دولت نظامی نتوانست از موج اعتراضات بکاهد و مخالفین روز به روز با هم متحدتر می‌گردند، لذا پیشنهاد می‌گردد اعلی‌حضرت همایونی برای کاستن از خشم مردم مدتی وطن را به قصد استراحت به یکی از دول دوست ترک گفته، و جهت ایجاد اختلاف در صفوف مخالفین، با تطمیع یکی از ایشان، زمام دولت را به دست وی سپرده تا شرایط برای ایجاد آرامش و بازگشت مجدد شاهنشاه به وطن مهیا گردد.

 

نظریه جمعه:

عمر شاهنشاه به درازا باد! سازمان شرمنده اعلی‌حضرت است، ما همه زورمان را زدیم، اما این خانه از پای‌بست ویران بود. پیشنهاد می‌گردد شاهنشاه برای سالم ماندن از خشم انقلابی ملت، فکر بازگشت به وطن را از سر خود بیرون کرده و باقی عمر را چون مرحوم ابوی در غربت بگذرانند!

 

اضافةالتحریر:

1. راستش در حاشیه می‌خواستم به شوخی بنویسم که ما حاضریم برای دوران جدید هم نظریه بدهیم! بالاخره این علم سیاستی بابتش کلی خرج در دانشگاه آزاد اسلامی کردیم یک‌جاهایی باید کاربرد داشته باشد، بالاخص  اگر مباحث امنیتی شود شدیدا باب میل می‏شود. اما دیدم مطلب جِلف می‌شود، تا این‌که دوستان در کامنت‌ها به این مسئله اشاره کرده‌اند. در پاسخ باید عرض کنم که قرار نیست همه چیز به صراحت گفته شود، «العاقل یکفیه الاشارة». استاد درس «تحولات سیاسی اجتماعی ایران 20 تا 57» وقتی مباحثی راجع به دولت تحصیلدار(rentier) و موروثی(patrimonial) و پدرسالاری مطرح می‌کرد، از او می‌خواستیم تا مباحث را با وضع موجود تطبیق دهد و ایشان نیز با لبخند ملیحی می‌گفت که: من استاد 20 تا 57 هستم؛) شما هم از نظریات فوق هرچه گرفتید، گرفتید.

2. مطلب قبل «از غزه تا آنکارا» را که خاطرتان هست. انصافا ترک‌ها دارند «گل» می‌کارند، در این قضایای اخیر غزه فکر می‌کنم پیشروترین ملت و دولت بودند. اعتبار و محبوبیت‌شان نیز به شدت در حال افزایش است، اگر یکی دو روز دیگر شنیدید که «اردوغان» جزو سه مرد اول محبوب در جهان اسلام و عرب شده تعجب نکنید. این هم یکی از پیش‌بینی‌های ما!:دی

3. این کلیپ «get out» را در همان گیرودار جنگ از «الکوثر» دیدم ولی هر چه گشتم تا لینکش را در نت پیدا کنم نتوانستم. به لطف دوستان لینکش سندال شد(+). فهمیدن مفهوم اشعارش خیلی سخت نیست.

4. این «المنار» و امثالش که این همه اسمش را می‌شنوید یک وقتی فکر نکنید یک سازمان عریض و طویل است با بودجه میلیاردی و چند هزار کارمند و کلی ساختمان و تجهیزات و دفتر دستک، با این حال جا دارد «العالم» و «خبر» جلویش لنگ پهن کنند، آن‌هم چه لنگی. فکر کنم اگر قرار باشد جایزه «زرشک طلایی» به یک شبکه خبری دهند باید مشترکا به این دو شبکه دهند. ظاهرا «العالم» شده پاتوق برخی از مدیران طرفدار برخی حضرات که چارجنگولی چسبیده‌اند و ول کن معامله نیستند. نمی‌دانم این آقایان شورای عالی امنیت می‌دانند چی به چی هست یا واقعا نمی‌دانند و فکر می‌کنند همه چیز امن و امان است؟



  • کلمات کلیدی : امام خمینی، انقلاب اسلامی، محمدرضا پهلوی
  • نوشته شده در  چهارشنبه 87/11/9ساعت  4:39 صبح  توسط  
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    والسلام!
    [عناوین آرشیوشده]