• وبلاگ : 
  • يادداشت : زن بي‏سوادش خوبه؟!
  • نظرات : 5 خصوصي ، 31 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام عليكم

    راستش من حقيقتا با بعضي موارد اين مدلي موافقم حتي نيازي به حديث هم در همان موارد نيست آنقدر كه واضح و مبرهن است. از جمله اينكه زن نه ديده شود و نه ببيند (منظورم نامحرم است) واقعا زناني كه اينگونه اند دلبستگي به زندگي و همسر و تكاپوي با شادماني براي زندگي شان بيشتر است.حيف كه مي گوييم فقط!!

    و اما

    از آن جا كه ما كلا بندگي نمي كنيم و خودمان خير و صلاح را تشخيص مي دهيم خوب دقتمان هم كم مي شود.

    اين را هم بگويم كه احكام ثانويه و ساري و جاري بودن و پويايي فقه شيعه خودش پاسخگوست در همين موارد.مشكل از عالماني ست كه تلاش نمي كنند. خودم از يكي از شاگردان عالم و فقيهي بزرگ و مجتهدي سخت كوش شنيدم كه به شاگردان خانمشان فرموده بودند بايد احكام بانوان را خود ايشان بنويسند و در اختيار مراحع قرار دهند .

    اگر بنا باشد زن بي سواد باشد چطور مي تواند از بين اينهمه كتاب و منبع و .. احكام بنويسد؟؟

    .

    .

    شما آخرش خودتان را راحت كرديد؟اين بي انصافي ست كه بحث را شروع كنيد و حسابي بپزيد و آخر سر هم نظر ندهيد .

    شما اگر جوابش را پيدا كرديد بفرماييد ما شايد بنده شديم!

    ياعلي.ع.

    پاسخ

    عليكم السلام و رحمةالله.يعني شما با اصل كنج خانه نشستن بانوان موافقيد يا با اثراتش كه يكي اش همان دلبستگي زن به زندگي و...است؟ و اما بعد اولا اينكه ما اين جا بحث حلال و حرام و فقهي نكرديم اصلا، ولي در پي شناسايي ايده ال ها هستيم، در ثاني حقير احاديثي از معصومين عليهم السلام نقل كردم و شما سخني از بزرگي، خودتان بگوييد كدامش ترجيح دارد؟ در ثالث اين نتيجه گيري شما در مورد لزوم تحصيل بانوان با بند اول سخنتان در تناقض است، چون كه در اين زمانه تحصيل بانوان با نديدن و ديده نشدن تقريبا جزو محالات است. خوب ما بيشتر دوست داريم دوستان رو به بحث بندازيم، شايد دليلش اين باشه كه خودم هنوز به نتيجه قاطعي در اين مورد نرسيدم! پس خيالتون رو راحت كنم كه اگر بندگي شما مستلزم يافتن پاسخ از جانب ماست، حالا حالاها بنده نخواهيد شد! :دي. در ضمن اگر اسائه ادبي در پاسخ شد ببخشيد، چون فعلا مي خواهم با جدل بحث كنم تا ببينم به نتيجه مي رسيم يا نه. علي يار.