سلام عليكم
راستش من حقيقتا با بعضي موارد اين مدلي موافقم حتي نيازي به حديث هم در همان موارد نيست آنقدر كه واضح و مبرهن است. از جمله اينكه زن نه ديده شود و نه ببيند (منظورم نامحرم است) واقعا زناني كه اينگونه اند دلبستگي به زندگي و همسر و تكاپوي با شادماني براي زندگي شان بيشتر است.حيف كه مي گوييم فقط!!
و اما
از آن جا كه ما كلا بندگي نمي كنيم و خودمان خير و صلاح را تشخيص مي دهيم خوب دقتمان هم كم مي شود.
اين را هم بگويم كه احكام ثانويه و ساري و جاري بودن و پويايي فقه شيعه خودش پاسخگوست در همين موارد.مشكل از عالماني ست كه تلاش نمي كنند. خودم از يكي از شاگردان عالم و فقيهي بزرگ و مجتهدي سخت كوش شنيدم كه به شاگردان خانمشان فرموده بودند بايد احكام بانوان را خود ايشان بنويسند و در اختيار مراحع قرار دهند .
اگر بنا باشد زن بي سواد باشد چطور مي تواند از بين اينهمه كتاب و منبع و .. احكام بنويسد؟؟
.
شما آخرش خودتان را راحت كرديد؟اين بي انصافي ست كه بحث را شروع كنيد و حسابي بپزيد و آخر سر هم نظر ندهيد .
شما اگر جوابش را پيدا كرديد بفرماييد ما شايد بنده شديم!
ياعلي.ع.