سلام عليكم
عباداتتون مقبول درگاه ايزد يكتا ...
دوست فهيم و بزرگوار ... دانسته ها و گفته هايت ، همه قبول هست و بدلم نشست مثل هميشه ...
هر بار فرصتي که دست ميده يه سري اين جا ميزنم تا ضربه ي يه تلنگر ديگه رو به وجودم حس کنم. خدا قوتممنون از مطلب تامل بر انگيزتون .تكان دنده بود.
اما
و ما ادراك! و ما ادراك! و ما ادراك
اللهم خلصنا ! خلصنا!خلصنا! من الجهل! يا رب
خدايا مي دانم كه در آتش تو! با هيمه ي جهل خود بايد بسوزم ! كه آنهم كم نيست !
اميد است در اين ايام باقيمانده از ماه مبارک رمضان حظ کافي و وافي را برده و ما را نيز از دعاي خيرتان فراموش نسازيد.
آيهي آخري كه ذكر كرديد رو عرض كردم!وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِيرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لاَّ يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ يَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَـئِکَ کَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ «179»و مسلماً بسيارى از جنّيان و آدميان را براى دوزخ آفريده ايم [ زيرا ]... .سخني كه فرموديد هيچ ارتباطي به سؤال من نداشت! دقت كنيد به سؤال قبل! چطور چيزي كه نيست، ميتواند عقل داشته باشد، كه حالا به خاطر خريتش بخواهيم براي جهنم خلقش كنيم؟! آن «زيرا» در ترجمهي آيه، اضافات خود شماست كه در متن آيه وجود ندارد.
شما چطور علت خلقت براي دوزخ را نفهمي آدمها برداشت کردهايد؟! آن [زيرا] را از کجا آوردهايد؟! آيا معلول ميتواند متقدم بر علتش شود؟! فتأمل جيدا.
اين مطلب شما منو ياد يک بحثي انداخت که با يک به اصطلاح روشنفکر به اصطلاح ديني داشتيم در جمعي
صبحت از همين آيات شد و اينکه افرادي تشبيه به چهارپايان مي شوند که فلان صفات رو دارند و ...
بنده خدا نذاشت صحبت ادامه پيدا کنه و يک ربعي تذکر و انتقاد کرد که چرا انسان که اشرف مخلوقات هست رو با يک چهارپا مقايسه مي کنيد و اين مشکل مذهبيون هست و عفت کلام و از اين حرف ها
وقتي گفتيم خوب خدا به ما اين مثل رو داده، بلافاصله گفت هر کي گفته دليل نميشه، شما ادب رو نگاه دار