سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وَ أَنَّهُ هُوَ أَضْحَکَ وَ أَبْکى

این نوشته آلوده به طنز است، لطفا به چیزهای دیگر آلوده‌اش نکنید!

اخبار بیست و سی، بهار 1392 هجری شمسی؛ ترجیحا با اجرای کامران نجف‌زاده!

1. رهبر معظم انقلاب، سال جدید را به ‌نام سال «استراحت و تفریح» نام‌گذاری نمودند. ایشان در پیام نوروزی‌شان با اشاره به زحمات طاقت‌فرسایی که مسئولین مملکتی در طول این سال‌ها در پی اجرایی کردن رهنمودهایشان متحمل گشته‌اند و بعضاً دچار انواع و اقسام دردها و مرض‌های حاد گشته‌اند و از طرفی بین برخی از ایشان و عیالات و فرزندان‌شان فاصله و اختلافات شدید ایجاد گشته، صلاح را بر این دیدند که امسال را به عامه مردم و بالاخص مسئولین زحمت‌کش استراحت دهند، تا سال بعدش را با توان مضاعف آغاز کنند.

2. «باراک حسین اوباما» در حالی‌که برای چهار سال دیگر مهمان کاخ سفید است، برای روز طبیعت -سیزده به در- به ایران می‌آید تا رسماً از ملت و دولت ایران بابت رفتار دولت آمریکا در طی چند قرن گذشته عذرخواهی کند. محمود احمدی‌نژاد در حالی‌که ماه‌های آخر ریاست جمهوری‌اش را می‌گذراند در فرودگاه به استقبال اوباما می‌رود تا روابط غیررسمی بالاخره شکل رسمی به‌خود گیرد. گفته می‌شود قرار است احمدی‌نژاد در مذاکرات، طرح حمله و نابودی اسرائیل را به اوباما ارائه دهد، تا حداقل قبل از پایان دوره ریاستش بتواند آرزوی دیرینه خود را محقق ساخته و شاسی اولین بمب هسته‌ای ایرانی را با دست خود فشار دهد.

همچنین قرار است با حضور اوباما مراسم ختم نظریه «لیبرال دموکراسی» و پایان سلطه امپریالیسم بر جهان در دانشگاه تهران برگذار شود. در این مراسم که با حضور فیدل کاسترو، هوگو چاوز، مورالس، عمرالبشیر، بشار اسد و نمایندگان سیاسی کشورهای خارجی در جمهوری اسلامی برگذار می‌شود، از طرف بسیج دانشجویی و با دست سردار حاج سعید قاسمی چفیه‌ای بر گردن اوباما آویخته خواهد شد. حضور در مرقد امام راحل و اهدای گل و دیدار با رهبری از دیگر برنامه‌های اوباما است.

3. در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، سیدمحمد خاتمی در کنفرانسی خبری، بازنشستگی سیاسی خود را در اوج انزوا اعلام کرد. وی با اشاره به بی‌وفایی دوستانش در طی این سال‌ها افزود که من همان اتاق کوچک در کتابخانه ملی و کار فکری و مطالعاتی را به کار سیاسی و اجرایی در کاخ سعدآباد ترجیح می‌دهم. در کنفرانس خبری آقای خاتمی آثار سوختگی در پشت دست ایشان کاملا مشهود بود؛ آن‌طور که ابطحی رئیس دفتر سابق خاتمی گفته، آقای خاتمی پشت دستش را داغ کرده تا دیگر وارد سیاست نشود، چه رسد به این‏که اعلام کاندیداتوری کرده و بعد به نفع فرد دیگری کنار بکشد. همچنین آثار سوختگی بسیار شدیدی نیز در نقاط مختلف بدن ابطحی دیده می‌شد، که از قرار معلوم سوختگی قسمت‌های تحتانی بدن مربوط به کنار کشیدن آقای خاتمی به نفع میرحسین موسوی و شکست آقایان موسوی و کروبی در انتخابات دهم بود، و سوختگی قسمتهای فوقانی بدن مربوط به طرقه بازی چهارشنبه‌ سوری بود. حجةالاسلام مهدی کروبی نیز برای بار چندم حضور جدی خود را در انتخابات، این‌بار با وعده «هر ایرانی یک خانه و یک ماشین و یک هم‌سر» علنی کرد. شایان ذکر است عدم موفقیت آقای کروبی در انتخابات دهم به اندک غفلت ایشان در هنگام شمارش آرا، جهت بیت‌الخلا و تجدید وضو مربوط می‌شد که در این دوره قرار است این مشکل فنی نیز به نحوی برطرف گردد. حضور مهندس میرحسین موسوی کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

از جناح مقابل نیز خبر می‌رسد که آقایان لاریجانی، قالیباف، توکلی، ولایتی و احتمالا ضرغامی گزینه‌های مطرح می‌باشند. همچنین از علی سعیدلو، اسفندیار رحیم مشایی و مهرداد بذرپاش به عنوان گزینه‌های مطلوب احمدی‌نژاد نام برده می‌شود. محسن رضایی نیز قرار است با طرح «دولت همگانی» وارد صحنه شود. این طرح که نمونه منحصر به فردی در عالم سیاست است قرار است برای اولین بار در ایران اجرایی گردد. بر اساس این طرح یا خود آقای رضایی رئیس جمهور می‌شود، و یا رئیس جمهور در سایه و فرد دیگری رئیس جمهور رسمی. حدود صدهزار نفر از مدیران و نخبگان کشور نیز ایشان را در اداره دولت هم‌راهی می‌کنند؛ بدین صورت که در طول یک دوره هشت ساله، هر روز سکان یک وزارتخانه یا معاونت به هر کدام از این صدهزار نفر اعطا می‌گردد. ایشان بروز استعدادهای درونی و سرخورده، تخلیه عقده‌های روانی و سرکوب شده، کسب تجربه، مشارکت همگانی، اشتغال‌زایی، جلوگیری از فرار نخبگان و موارد بسیار دیگری را از مزایای این طرح می‌داند. برخی کارشناسان این طرح را تلفیقی از «دموکراسی آتنی» و «آرمان‌شهر افلاطونی» و «حکومت شهریاری ماکیاولی» می‌دانند و برخی آن‌را بازگشت به دوره تلفن همگانی دو قِرانی خوانده‌اند.

4. آیت الله هاشمی رفسنجانی، پدر انقلاب، فرمانده جنگ، مشاور عالی امام و رهبری، استوانه نظام و کلا پدر خوانده کشور، پس از هشت سال دست و پا زدن با بیماری منحصر به فردی به نام «احمدی‌نژادوخیسم» بالاخره در شام‌گاه جمعه یکم فروردین بر اثر ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد. به همین مناسبت هیات دولت تا سیزدهم فروردین را تعطیل عمومی اعلام کرد. البته مشخص نیست این تصمیم از فرط خوشحالی است یا ناراحتی! روحش شاد.

5. پس از درگذشت هاشمی رفسنجانی، بالاخره سال‌ها افشارگی عباس سلیمی نمین و فشارهای دولت و حامیانش علیه جاسبی و دانشگاه آزاد اسلامی نتیجه داد و عبدالله جاسبی استعفای خود را تقدیم هیات امنای دانشگاه آزاد کرد، تا بدین‌وسیله پرونده طولانی‌ترین مدیریت در جمهوری اسلامی بسته شود. پس از قبول این استعفا توسط هیات امنا، خود هیات امنا نیز دسته جمعی از سمت خود استعفا دادند. گفته می‌شود این استعفاها سرآغاز استعفاهای فله‌ای و دسته جمعی هزار فامیل و اعوان و انصار در کشور باشد.

6. فیلم «اخراجی‌ها5» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی که از اول فروردین هم‌زمان با ایران، در امارات، ایالات متحده، کانادا، افغانستان و عراق اکران شد، تا کنون فروشی بالغ بر سی ملیارد تومان داشته. نسخه جدید اخراجی‌ها ادامه سلسله داستان‌هایی است که از دوران جنگ آغاز شد. پس از آن اخراجی‌های دو که به حوادث سال‌های اسارت می‌پرداخت کلید خورد. اخراجی‌های سه به دوران پس از جنگ و سازندگی پرداخت، در آن نسخه اخراجی‌ها به فعالیت‌های فرهنگی از نوع خشن و سخت روی آوردند؛ در اعتراض به اکران فیلم «تحفه هند» روبروی سینما قدس تجمع می‌کردند و جنین زن حامله را سقط می‌کردند! شب چهارشنبه سوری اهالی محترم کوی نصر و گیشا را مورد نهی از منکر و نوازش قرار می‌دادند و الخ... در اخراجی‌های چهار، قهرمانان فیلم که دیده بودند فعالیت‌هایشان جز روی کارآوردن خاتمی نتیجه‌ای نداشت، به کار فرهنگی از نوع نرم و مطبوعاتی روی آوردند، اما این کارشان هم چندان نتیجه‌ای جز توقیف نشریه و سرخوردگی نداشت و تا مدتی به کشاورزی پرداختند. در اخراجی‌های پنج یک‌باره موبایل قهرمان فیلم در حین کار در زمین زنگ می‌خورد و به او پیشنهاد فیلم‌سازی می‌دهند، و بدین ترتیب قهرمان فیلم که روزگاری قمه و کلاش در دست داشت و روزی قلم، اکنون بلندگوی کارگردانی در دست گرفت. ابتدا یکی دو مستند اجتماعی سیاسی ساخت و بعدش یک فیلم بلند که گیشه‌ها را ترکاند والخ... ظاهرا قرار است اخراجی‌های شش نیز تا چندی دیگر کلید بخورد. در این فیلم قرار است قهرمان فیلم رسما وارد کار سیاسی و اجرایی شود و در انتخابات ریاست جمهوری نیز کاندید گردد. به امید دیدن «اخراجی‌های 10»!

7. علی کریمی سرمربی تیم ملی پس از تساوی مقابل بحرین و راه یافتن تیم به مرحله «پلی آف» با اشارتی از سوی برخی بزرگان حاضر در استادیوم آزادی برکنار شد. از محمد مایلی کهن به عنوان سرمربی جدید تیم ملی نام برده می‌شود.

8. ایران خودرو پنجمین خودرو با برند ملی و البته موتور پژو 405 را به بازار ارائه داد.

9. اوضاع و احوال صدا و سیمای ملی، گل و بلبل است و جای هیچ نگرانی نیست!



  • کلمات کلیدی : سیاسی، طنز
  • نوشته شده در  پنج شنبه 88/2/3ساعت  2:45 صبح  توسط  
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    والسلام!
    [عناوین آرشیوشده]