سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقا!

لباس یاس بر تن کرد زهرا     کنار دست او بنشست مولا
محمد خطبه خواند زهرا بلی گفت    غلط گفتم بلی نه «یا علی» گفت
.
لابد این جمله را دیده یا خوانده اید که:«گشتم،نبود؛نگرد،نیست
بزرگواری گفت:کی گفته که اینجوریه؟بگیم:«گشتم،بود؛بگرد،هست

«...اَیْنَ الْحَسَنُ اَیْنَ الْحُسَیْنُ اَیْنَ اَبْناَّءُ الْحُسَیْنِ...اَیْنَ بَقِیَّةُ اللَّهِ...اَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلا ءَ...اَیْنَ اسْتَقَرَّتْ بِکَ النَّوى...عَزیزٌ عَلَىَّ اَنْ اَرَى الْخَلْقَ وَلا تُرى...مَتى تَرانا وَنَریکَ...فَاَغِثْ یا غِیاثَ الْمُسْتَغیثینَ عُبَیْدَکَ الْمُبْتَلى وَاَرِهِ سَیِّدَهُ...»

«...هذا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَهُوَ یَوْمُکَ الْمُتَوَقَّعُ فیهِ ظُهُورُکَ وَالْفَرَجُ فیهِ لِلْمُؤْمِنینَ عَلى یَدَیْکَ وَقَتْلُ الْکافِرینَ بِسَیْفِکَ وَاَنَا یا مَوْلایَ فیهِ ضَیْفُکَ وَجارُکَ وَاَنْتَ یا مَوْلایَ کَریمٌ مِنْ اَوْلادِ الْکِرامِ وَمَأْمُورٌ بِالضِّیافَةِ وَالاِْجارَةِ فَاَضِفْنی وَاَجِرْنی صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکَ وَعَلى اَهْلِ بَیْتِکَ الطّاهِرینَ .»

نَـزیلُکَ حَیـْثُ مَا اتَّجَهَتْ رِکابی     وَ ضَیْفـُکَ حَیْثُ کُنْتُ مـِنَ الْبلاد

از برایش بسیار سروده اند و نوشته اند و گفته اند وخوانده اند و...اما هنوز نیامده!هنوز وقتش نرسیده. یک جای کار می لنگد!یک جای کار گیر است.«من» و امثال من این گیرها هستیم.
شعرهای زیادی بود برای نقل و نوشتن،اما هی بنویسم و بنویسیم و...آخرش چه؟از من مگر شعر میخواهد؟بعد چه توقعها دارم من از او!

گفتم شبی به مهدی از تو نگاه خواهم      گفتا که من هم از تو ترک گناه خواهم

من را هم الان جو گرفته اینها را می نویسم.پاشم برم فکری کنم که خربزه آب است.
این قسمت از زیارت ال یس با صدای سید نصرالله را بشنوید.انصافا چقدر هم زیبا خوانده،با آن تلفظ«ر»که نزدیک به«ل» ادا می کند،و با آن لهجه لبنانی که«ج»را متمایل به«ژ»می گوید.
اما فکر می کنم«سید علی» غریبتراز«سید حسن»است.با اینکه این در ام القرای جهان اسلام است، و آن در ام الفساد...با اینکه این در ظاهر کلی مدعی و حامی دارد، و آن دورش را یک مشت جوان بی ادعا گرفته اند.بازهم گلی به جمال بچه های سید حسن...
حالا فکرش را بکنید«سیدِ عالم»غریبتر است یا«سید علی»؟...

حاشیة التحریر:

در رابطه با پست قبل نکته ای را اضافه کنم.درباره آخرالزمان و نشانه های آن روایات و سخنان زیادی گفته شده.از طرفی تعیین وقت برای امر ظهور ممنوع می باشد.ولی اگر نگاهی به برخی از نشانه ها و علائم غیر حتمیه کنیم،می بینیم که برخی از آن نشانه ها در زمانه ما مصداق پیدا می کنند.وقوع فتنه ها و سختی دینداری و... مسائلی است که به وضوح شاهد آنیم.
یک
روایتی هم دیدم از امام صادق علیه السلام در مورد طهران.خدا به دادمان برسد.ترسیدم ترجمه اش خوب در نیاید.ولی مختصرا همین چیزهایی که دور و برمان می بینیم،از نحوه پوشش زنان به لباس کفار،عدم تمکین از همسران و تقاضای طلاق،تا رواج همجنس گرایی،و محل فتنه ها شدن و...حضرت هم تاکید می کنند که در این شهر مسکن نگزین و از آن فرار کن.پاشیم بریم قم بابا!!!



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 85/10/1ساعت  5:21 صبح  توسط  
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    والسلام!
    [عناوین آرشیوشده]